7150 Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid

Op Hemelvaartsdag reden we ‘s middags richting Eindhoven naar de Mr. Marvis-winkel aldaar.
Ik had – voordat we op vakantie gaan – nog een nieuwe zwembroek nodig, de exemplaren die ik verleden jaar had, begonnen allemaal wat ‘te knellen’. Meestal bestel ik deze online bij Mr. Marvis maar omdat ik vooraf wilde passen gingen we naar de dichtstbijzijnde winkel en die zat in Eindhoven.

Ik had snel de juiste maat pakken. Maar het gekozen exemplaar was niet voorradig en die was in die maat ook uitverkocht. ‘Even kijken of hij op korte termijn in Portugal nog geproduceerd wordt?’, zei de vriendelijke en gedienstige verkoopster. Ik vertelde dat ik hem op korte termijn wilde hebben i.v.m. onze vakantie naar Rhodos en niet wilde wachten op een bestelling met de gedachte of die wel op tijd zou worden besteld.

Uiteindelijk viel ons oog op een broek uit de serie ‘The Print Swims’. De vriendelijke verkoopster vertelde honderduit over de stof, e.d. en begon met het afhandelen van de verkoop en betaling. En passant schreef ze ook nog een boodschap op een ansichtkaart. Ik zei iets van dat we hier met veel aandacht en een persoonlijke touch behandeld werden, terwijl de verkoopster de achterkant helemaal volschreef.

Thuisgekomen las ik de tekst op de kaart en ik stond versteld van zoveel klantgerichtheid en klantvriendelijkheid