Dinsdag ontvingen we antwoord van de gemeente n.a.v. van onze melding t.a.v. het langdurig parkeren van de camper van de buurman op zijn oprit, waardoor ons het uitzicht volledig ontnomen wordt.
Ik sprong uit mijn vel toen ik het antwoord las:
Bedankt voor uw melding. De camper was tijdelijk daar gestald om reparaties uit te voeren. De eigenaar gaat op vakantie waarna de camper in de stalling word geplaatst.
Ik was ziedend over het feit dat een gemeente op een dergelijke wijze een melding, een klacht afhandelt. De ‘boa/handhaver’ was door de buurman met een kluitje in het riet gestuurd en ik kwam ook in het eerdergenoemde riet terecht door het zeer korte antwoord.
Ik ga hier nu niet opsommen hoe lang de camper in 2023 en 2024 ons het uitzicht ontnomen heeft. Maar ‘het smoesje’ van dat de camper daar stond om een reparatie uit te voeren wil ik even ontkrachten.
De camper is op 8 augustus 2024 (na een korte vakantie ) op de oprit neergezet tot 16 december 2024. In die tijd is de camper beschadigd geraakt aan de achterzijde omdat de buurman tegen een lantaarnpaal aanreed op het woonerf. De desbetreffende paal staat nog steeds uit het lood. De wagen werd provisorisch gerepareerd met tape. Op 16 december 2024 werd de camper weggebracht en op 12 februari 2025 stond hij er weer. De schade bleek hersteld te zijn. Nu begin april staat de camper er nog steeds.
De boa is op 2 april jl. bij de buren geweest. Nu ruim een week later staat de camper nog steeds op de oprit. Dit noem ik GEEN handhaving.
Ik wacht het contact met de boa nog even af. Zijn uitleg zal bepalend zijn of ik een verzoek tot handhaving naar B en W van onze gemeente zal sturen. Een concept-brief heb ik al ontvangen van ‘mijn assistent’.
NU gaan we door tot het gaatje . . . !!!