Action gaat als een trein, opent recordaantal nieuwe winkels
Je gaat er naar buiten met je armen vol en je hebt maar een paar euro af hoeven te rekenen. Dat is mijn filosofie van de winkel ACTION.
Je hoeft er niet naar toe te gaan voor echte kwaliteit. Maar als ik teken- en of schilderspullen, kantoorartikelen, e.d. nodig heb slaag ik bij de Action altijd naar volle tevredenheid.
Je moet niet kijken naar de schappen waar ondergoed, sokken, e.d. liggen, want daar is het altijd een grote BENDE. Iedereen zit er in te graaien en te wroeten, waardoor het een grote puinhoop is.
In het artikel las ik:
De discountketen, met voornamelijk goedkope spullen uit China in de schappen, behaalde vorig jaar een omzet van 13,8 miljard euro. Dit is ruim een vijfde meer dan het jaar daarvoor. De operationele winst ging met 29 procent omhoog tot ruim 2 miljard euro.
Tjonge, tjonge, tjonge . . . Ik vraag me af hoeveel volle containers van uit China er nodig zijn geweest om die omzet van ruim 13 miljard naar Europa te vervoeren. Kassa voor de Chinezen.
-
- Tja . . . ‘mijn assistent’ vat het desgevraagd zo mooi kort en krachtig samen, dat die Chinezen zo succesvol zijn: ‘Een Chinees is ondernemend, gedisciplineerd en geworteld in traditie, maar altijd gericht op vooruitgang’
- De Action zou eigenlijk Chinezen moet inhuren voor het op orde houden van de schappen met ondergoed en sokken .