Eind maart van het voorbije jaar kocht ik een multischuurmachine van Parkside bij de Lidl. Een zeer handig apparaat: 3-in-1 driehoeks-, excentrische- en vlakschuurmachine. Met verwisselbare schuurschijven en traploos instelbare trilsnelheid. Het machientje werkte perfect. Enkele weken geleden hield het er z0 maar ineens mee op. Stekker in stopcontact, de knop op ‘ON’, maar het ding gaf géén sugar.
Daarom de rekening maar eens opgezocht en contact opgenomen met Lidl. Op de site staat heel duidelijk aangegeven wat je moet doen als je aanspraak wilt maken op de garantie. De communicatie werd in eerste instantie online afgewerkt via een chatbot. Dat werkte feilloos.
Binnen een paar uur kreeg ik een e-mailbericht van de serviceafdeling die mij om enkele gegevens van het apparaat vroeg. Ik stuurde deze in het weekend op. Op de daaropvolgende maandag ontving ik al vroeg een bericht dat ze mij een vervangende multischuurmachine zouden toezenden.
Dit laatste had ik ook wel enigszins verwacht, gezien de prijs van het apparaat. Opsturen en weer retourneren en de inzet van een monteur zouden meer kosten dan het apparaat gekost heeft.
Tja . . . Dat is nog eens service van de Lidl