Afgelopen maandag – de dag dat we van Portugal weer naar huis reisden – is zo’n dag die – als je 83 bent – niet in de kouwe kleren gaat zitten.
Even wat feiten op een rij:
= Je staat om 5:00 uur op, omdat de wekker afloopt.
= Om 6:00 uur sta je klaar voor het busje dat jou en de bagage naar de receptie brengt.
= Om 6:10 uur arriveert de medewerker van het resort.
= Bij de receptie lever je de armband met chip in.
= Om 6:20 uur stap je in de transferbus naar Faro.
= De bus haalt nog kriskras door de Algarve over hobbelige wegen op vijf andere plaatsen vakantiegangers op.
= De rit van de bus duurt ongeveer anderhalf uur.
= Om 7:45 uur arriveren we bij Airport Faro.
= We sjouwen met 3 koffers en 1 rugzak naar de vertrekhal.
= Wachten en hangen tot we in kunnen checken .
= Om 8:15 uur kunnen we aansluiten in een rij bij de incheckbalie.
= Het inchecken duurt een half uur.
= Dan richting securitycheck waar de afhandeling redelijk vlot verloopt.
= Wachten tot 9:20 uur tot bekend wordt naar welke gate we dienen te gaan.
= We drinken een kop koffie die heel anders smaakt dan thuis en . . . wachten . . . en wachten.
= Om 9:20 uur op weg naar gate 218.
= Aangekomen bij de gate wachten tot we kunnen boarden.
= Om 9.55 uur zitten we op onze stoelen 2B en 2C met een hele krappe beenruimte.
= Om 10:15 uur stijgen we op.
= Na een kleine drie uur landen we om 13:53 uur op Eindhoven Airport.
= In de bagagehal is het een half uur wachten op de bagage.
= Dan lopen we naar de uitgang waar onze oudste zoon ons al op staat te wachten en brengt ons naar huis.
= Om 15:05 uur staan we met de bagage weer in onze vertrouwde omgeving.
= Tussen vertrek en aankomst hebben we op de twee luchthavens ook nog gebruik gemaakt van ontzettend stinkende toiletten waar je bijna moet kokhalzen van de stank.
Als je bovenstaande op een rij ziet staan denk je iets in de trant van of we dat allemaal nog een keer willen meemaken. Maar na een paar dagen als je goed uitgerust bent, denk je er weer heel anders over.
Maandag waren we echter bij thuiskomst beiden wel TOTAL LOSS.