Woensdag haalde ik een brief uit de brievenbus en ik had absoluut geen idee waar deze vandaan kwam. In de rechter bovenhoek van de envelop zat onderstaande zegel geplakt.
Toen ik de envelop geopend had bleek er een ‘Boetenota’ in te zitten. Deze was verstuurd door EPCplc.
Euro Parking Collection plc (EPC) is gespecialiseerd in de identificatie en aanmelding van en het verzamelen van onbetaalde verkeersgerelateerde heffingen, betalingen en boetes uitgegeven in het buitenland geregistreerde voertuigen (FRV) in heel Europa.
De boetenota bleek betrekking te hebben op niet betaald tolgeld ten bedrage van € 0,35 in juni 2019 in Portugal.
Het bedrag van € 0,35 was verhoogd met een administratieve vergoeding van € 4,42 en administratiekosten van € 12,24; totaal te betalen voor 11 februari 2024: € 17,01
? ? ? ? ? ?
Daar ik van elke vakantie een dagboek bijhoud, was het niet zo moeilijk om te verifiëren of ik op 17 juni 2019 in Portugal op een tolweg gereden had. Het dagboek gaf aan dat ik tussen 14.30 en 15.30 uur een klein stukje gereden had op een weggedeelte tussen Albufeira en Faro waar tol geheven werd. De auto waarin ik reed had ik gehuurd bij Sixt op Airport Faro. In de auto zat een badge die de passage van tolpoortjes registreerde. Deze badge was gekoppeld aan mijn creditcard en Sixt schreef dan het bedrag af op mijn creditcard. De afschriften van mijn creditcard uit 2019 had ik ook nog en daar zag ik, dat op 20 juli 2019 een bedrag van € 0,35 was afgeschreven.
Op de achterzijde van de nota stond dat ik een klacht online kon indienen bij www.epcplc.com. Uiteraard heb ik dat gedaan met toevoeging van mijn relaas en een kopie van het huurbewijs van de auto en een afschrift van de afschrijving van € 0,35.
Tjonge, tjonge, tjonge . . . wat een gedoe om 35 eurocent via
een onverwachte en onterechte boetenota