Vorige week gingen we met hele gezin uit eten vanwege de verjaardag van mijn vrouw. We hadden er het met z’n zessen best naar onze zin, want het was best gezellig. Maar . . . wat het eten betreft ging er veel, heel veel mis.
Het begon al met de bestelling. Toen ik de eendenborst bestelde, kreeg ik te horen dat ze die niet hadden. Mijn vrouw bestelde ook iets dergelijks en zij kreeg ook al een nee te horen. Of de duvel ermee speelde bleek uiteindelijk dat we alle zes hetzelfde menu besteld hadden.
Het duurde even (net iets te lang) voordat de 6 borden opgediend werden. De groenten en de frites werden niet gebracht. Toen we daar melding van maakten werd er voor zes personen een klein schaaltje groenten en een klein schaaltje frites (voor twee personen) op onze tafel gezet bij de borden die we al leeg hadden. De rest kwam niet (????). Uiteraard lieten we duidelijk blijken dat we het niet eens waren met de gang van zaken. Na enige discussie mochten we een gratis dessert uitkiezen en zouden we nog een rondje van de zaak krijgen.
Na een klein uur wachten was het dessert nog niet opgediend. Uiteraard maakte ik daar ook melding van. Het gratis rondje werd niet meer opgenomen.
Toen ik ging afrekenen liet ik duidelijk merken dat ik zeer ontevreden was over de service en de bediening. Excuses bleven uit en er werd iets gemompeld over personeelsgebrek.
Tja . . . hoogstwaarschijnlijk is de betreffende zaak verleden week een regelmatig terugkerende gast kwijtgeraakt. Men had wat alerter moeten reageren op onze bemerkingen en niet ietwat binnensmonds mompelend zich moeten verschuilen achter het personeelsgebrek.
P.S.
Mijn jongste zoon heeft daags naderhand per mailbericht nog eens zijn beklag gedaan. De volgende dag ontving hij een uitvoerig antwoord waarin de leiding haar excuses aanbood voor de gang van zaken. Als pleister op de wond wordt er alsnog een cadeaubon van € 25 aan ons gezonden.