6292 Trapt op zijn tere zieltje

Pratende M&M’s ’te woke’, verdwijnen uit reclamespotjes in Verenigde Staten, stond er boven het bericht.

Pratende en bewegende M&M’s zijn voorlopig niet meer te zien in reclames voor het chocolademerk in de Verenigde Staten. Ze veroorzaken te veel polarisatie in het land, schrijft producent Mars in een verklaring. Of de M&M-personages ook in andere landen van de televisie verdwijnen, kon een woordvoerder van het bedrijf niet zeggen..
.
Eerder deze maand ontstond in de Verenigde Staten ophef nadat er een nieuwe verpakking was gelanceerd met alleen vrouwelijke M&M’s.  Zo stelde Fox News-presentator Tucker Carlson dat de M&M’s werden misbruikt om een politieke boodschap over te brengen. Hij noemde de groene M&M “misschien lesbisch” en de bruine “obees”. M&M’s waren “te woke” geworden..
.

We wisten dat in Amerika de zieltjes heel teer zijn. Maar dat een groene M&M eventueel lesbisch zou kunnen zijn gaat toch wel heel ver. Het is voor een nuchtere Nederlander niet te begrijpen dat ONZE fabrikant MARS de sprekende snoepjes in Amerika van de buis moet halen.

Tja . . . iedere Amerikaan moet wel de macho kunnen uithangen door thuis een wapen te hebben, maar een sprekend snoepje trapt op zijn tere zieltje 

Image: Mars Incorporated