Maandagmorgen stond er weer een artikel in het BD over commerciële huisartsen. In het artikel werd beschreven dat een commerciële praktijk ook goed kan werken dat in tegenstelling tot eerdere berichten in de week daarvoor.
Ik moest toen denken aan het afgelopen weekend toen ik ’s morgens de longen bijna uit mijn lijf hoestte en een stekende hoofdpijn had. ‘Nu moet het maar eens afgelopen zijn; ik maak een afspraak bij de dokter’, zei ik tegen mijn vrouw. En nog tijdens het ontbijt probeerde ik met mijn iPhone een digitale afspraak te maken.
Ik weet niet of het lag aan mijn irritatie of aan het tussentijds hoesten, maar het lukte mij niet. Alle dagen van de week leken al bezet te zijn. ‘Dat kan toch niet’, riep ik richting mijn vrouw.
Een paar uur later pakte ik mijn iPhone opnieuw ter hand om een afspraak te maken. Toen ik alle stappen voor het maken van een afspraak weer doorliep, kwam ik bij ‘het kiezen van het tijdstip’. Ik kon voor de komende week geen digitale afspraak meer maken; alle mogelijkheden waren al bezet van maandag t/m vrijdag. Voor de daarop volgende week kon het weer vanaf woensdag de 18de januari. ‘Dat bestaat toch niet!’, foeterde ik hardop.

P.S.
Of de duvel ermee speelde, zag ik maandagavond bij het programma Een Vandaag dat er ook aandacht besteed werd aan de overvolle agenda’s van de huisartsen. Huisartsen maken zich zorgen om wachttijden die steeds langer worden