6258 OVpay en laserbehandeling

Afgelopen dinsdag stapte ik ’s morgens al vroeg in de lijnbus voor de jaarlijkse controle bij de oogarts in het ziekenhuis in onze buurgemeente.

Ik had deze keer geen online-ticket gekocht voor de rit in  de bus van Arriva. Ik had gelezen dat ik op een nieuwe en snelle manier kon in- en uitchecken: met OVpay. Na het instappen checkte ik in met mijn betaalpas op mijn iPhone; het uitchecken ging op dezelfde manier. Later toen ik weer thuis was zag ik op mijn iPhone wat de bank voor de heen- en terugrit had afgeschreven.
Ik hou wel van die nieuwe technische ontwikkelingen. Wat een gemak !!!

.

Bij de oogarts verliep alles vlot. Tijdens de functieonderzoeken bleek – wat ik ook al had aangegeven – dat het zicht wat minder was geworden. Even later vertelde de oogarts dat de nastaar de boosdoener was van het slechter wordende zicht. ‘Dat zullen we even weg laseren. Hebt u nog even tijd?’ vroeg de oogarts. ‘Ik heb tijd in overvloed,  anrwoordde ik.
De oogarts liet de zoveelste druppel in mijn linkeroog vallen en na 10 minuten riep ze me in de laserkamer. Het laseren van de nastaar was een fluitje van een cent.
De oogarts vertelde me wat ik zou kunnen ervaren en wenste me prettige feestdagen.

Tegen twaalven was ik weer thuis met twee ervaringen rijker: Ik had OVpay voor het eerst gebruikt en mijn linkeroog was verlost van de nastaar door een laserbehandeling