6149 Kijken, Voelen en Pleite

Kijken, niet kopen? Nergens leidt online shoppen tot zoveel aankopen als hier, stond er boven het artikel en verder . . .

Uit een studie van ecommerceDB blijkt dat in 33 van de 57 onderzochte landen maar 1 tot 2 procent van de virtuele winkelbezoekjes tot een aankoop leidt. Nederland is de onbetwiste nummer 1. Ons gesnuffel bij de Zalando's en Amazons van deze wereld leidt in 3 procent van de gevallen tot een aanschaf.

Tja . . . bij ‘Kijken, niet kopen’ moest ik denken aan die rondleiding van een paar jaar geleden. Ik liep met een vriendinnengroep van 12 dames richting een aantal dagwinkeltjes, terwijl ik zei: ‘Nu kunnen jullie winkelen, dat is volgens mij kijken en niet kopen’.
Eén van de dames diende mij meteen van repliek en zei: ‘Nee zo zijn we niet; wij zijn van de KVP.
‘De KVP bestaat niet meer, die partij is lang geleden opgegaan in het CDA’,
antwoordde ik.
De dame in kwestie antwoordde met: Jawel hoor KVP Kijken, Voelen en Pleite’.