6034 Nieuwe aanpak

Van de week las ik het bericht dat één van onze bouwmarkten die we in onze woonplaats rijk zijn klaar was voor de toekomst met een nieuw concept. Ze hebben de winkel ingericht volgens het Phygital concept.

Wat moet ik me bij dat concept voorstellen? zo vroeg ik me af.

Hierbij sluiten de fysieke winkel en online kanalen van Praxis beter op elkaar aan en ervaren klanten de voordelen van beide kanalen. Daarnaast zijn in de winkel verschillende digitale tools beschikbaar. Zo zijn er zeven configuratoren waarmee klanten zelf een product op maat kunnen ontwerpen en bestellen. Via de verschillende QR-codes in de winkel kunnen klanten snel het volledige assortiment bekijken of zien of een product op voorraad is. Met de toevoeging van onder andere deze tools versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd.

Tja . . . gelukkig ben ik géén digibeet. Maar ik denk dat de nieuwe werkwijze voor heel veel mensen toch nog wat vraagtekens en problemen zullen opleveren. Zal binnenkort eens gaan kijken naar dat nieuwe concept, naar die nieuwe aanpak