5588 Elke dag een ommetje

Bijna elke dag als het weer en onze agenda (deze is nagenoeg leeg) het toelaten lopen wij sinds maart verleden jaar een ommetje.

Sinds de coronacrisis is dat voor ons een mooie afleiding, we halen een frisse neus en het blijkt ook nog hartstikke gezond te zijn.

WANT . . . .
  Je bouwt spieren op
Oké, het gaat langzaam, maar je bouwt echt spieren op met wandelen. Het is ook goed voor je kraakbeen en het remt botontkalking.
 Het verlaagt je bloeddruk
Wandelen is goed voor je hart en vaten. Al na een half uur lopen zakt je bloeddruk en cholesterolgehalte.
  Het is goed voor je hersenen
Mensen die een actief leven leiden, waar wandelen onderdeel van is, hebben een beter geheugen en lopen minder kans op alzheimer.
  Je slaapt beter
Wie dagelijks wandelt valt ‘s avonds makkelijker in slaap en wordt minder vaak wakker. Ook word je er ontspannen van.
  Het stimuleert de stofwisseling
Wandelen brengt de darmen op gang. Het is goed voor de stofwisseling en gaat zo bijvoorbeeld obstipatie tegen.
   Je valt er van af
Een uur wandelen scheelt zo’n 240 calorieën.
   Je leeft langer
Wandelen draagt bij aan een gezond gewicht, een goede nachtrust, een betere conditie en een goede hartgezondheid, het is dus niet verrassend dat je levensverwachting iets omhoog gaat. Meerdere onderzoeken wijzen uit dat wie wekelijks minstens 150 minuten matig tot intensief beweegt, minder kans heeft om voortijdig te overlijden.
Lees hier meer >>>>>

Tja . . . wat we begonnen zijn om de sleur en de verveling tijdens de lockdown te doorbreken blijkt ook nog hartstikke gezond te zijn. Daarom ONS advies: Elke dag een ommetje