Al enkele jaren gebruiken we tijdens onze vakantie in Portugal een Mifi-router. We kopen ter plaatse een data simkaart voor 30 euro en we hebben vier weken wifi, waar we 10 apparaten op kunnen aansluiten. Het werkte altijd perfect en we hadden een snelle wifiverbinding voor weinig geld.
Voor onze korte vakantie in Zwitserland had ik te weinig tijd om het een en ander grondig uit te zoeken en een goede datasimkaart te regelen. Daarom maar kort voor ons vertrek naar de grootste telefoonboer in ONS land de KPN. Nadat ik aan de KPN-medewerker uitgelegd had wat ik wilde, stelde hij voor om een Hussel Mobiel Internet abonnement te nemen; ik kon dat maandelijks opzeggen. Ik heb het na thuiskomst ONMIDDELLIJK opgezegd.
Het was een grote mislukking. In Portugal staken we de simkaart in het apparaatje en we hadden meteen verbinding. Nu deed ik dat na aankomst ook, maar . . . NADA . . . NIETS. Wat ik ook probeerde ik kreeg het niet aan de gang.
Daarom was ik genoodzaakt om van mijn iPhone een hotspot te maken met alle gevolgen vandien. Na driekwart dag kreeg ik al een berichtje (van de KPN) dat ik 100 % van mijn internetbundel had verbruikt. Ik was genoodzaakt om een extra NL-EU bundel aan te schaffen. Dat laatste heb ik daarna nog twee keer moeten herhalen. KASSA !!!
Tja . . . het ‘aangesmeerde’ abonnement was dus een grote mislukking. De extra bundels die ik steeds diende aan te schaffen waren extra kosten. Daarom eindig ik dit bericht zeer cynisch met: Leve de KPN
Deze had ik moeten hebben . . . .