5037 Verzekeringsperikelen

Iedereen wil natuurlijk altijd zo goedkoop mogelijk uit zijn. Het handelen en onderhandelen zit ONS Nederlanders in het bloed. Zo was ik onlangs op zoek naar een goede en voordelige verzekering voor mijn nieuw vervoermiddel. Independer zou uitkomst moeten bieden zo had ik ergens gelezen.

Nadat ik enkele gegevens had ingevoerd kreeg ik een lijst met verzekeringen. De lijst was oplopend in prijs. Ik ging naar de website van de verzekeraar met de laagste premie. Wat ik ook probeerde ik kon me niet online aanmelden. De volgende verzekering op de lijst was de verzekering van die twee kale broers in witte overal die op de televisie regelmatig een golfbaan en een bibliotheek aan gruzelementen rijden. Bij beide verzekeringen startte ik een chatsessie op en stelde de vragen die bij me gerezen waren. Bij beiden kreeg ik het gevoel dat ik van het kastje naar de muur gestuurd werd. Ik moest maar telefonisch contact opnemen.

Twee dagen voordat ik mijn nieuwe auto kon ophalen belde ik de voordeligste verzekering. Al snel bleek dat ik alleen een autoverzekering bij hen kon afsluiten als ik mijn hele verzekeringpakket bij hen zou onderbrengen. ‘Daar moet ik nog eens over nadenken’, was mijn antwoord.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb mijn verzekeringsadviseur gebeld en deze was binnen het half uur bij ons. Nadat wij aangegeven hadden wat we niet en wél wilden was in no-time onze nieuwe auto verzekerd.